با برد آردوینو دستگاه دروغ سنج بسازید [Arduino]

با برد آردوینو دستگاه دروغ سنج بسازید [Arduino]

اگر همیشه دوست داشتید بدانید دستگاه دروغ سنج چطور کار می کند و چطور ساخته می شود، حالا جوابش را در ساختنی بخوانید. در این پست ساخت دستگاه دروغ سنج با برد آردوینو را یاد می گیرید. برای ساخت این دروغ سنج باید با برد آردوینو آشنا باشید. البته دستگاه پیچیدگی زیادی ندارد و آشنایی اولیه هم برای ساختش جواب می دهد. مهمتر اینکه برای ساخت دروغ سنج با این روش نیاز به سنسورهای پزشکی و گران قیمت هم ندارید؛ در واقع اصلاً به سنسور نیاز ندارید و خودتان سنسورها را با چند سیم خواهید ساخت.

قطعاً شما نمی خواهید دستگاه دروغ سنج را به خانواده و دوستان‌تان وصل کنید و موقع دروغ گفتن مچشان را بگیرد. اما ساخت این دستگاه شناخت شما نسبت به بدنتان را خیلی بهتر می کند. می توانید این دستگاه را در حالت های روحی مختلف به خودتان وصل کنید و تاثیر شرایط روی مغزتان را در قالب نمودارهای گرافیکی ببینید. همه این مشاهدات هم به صورت آنی و در زمان واقعی اتفاق خواهند افتاد.

دروغ سنج چطور کار می کند؟

پوست انسان واقعاً شگفت انگیز است! حس لامسه، مراقبت از اعضای داخلی و مقاومت در برابر عفونت ها فقط چندتا از وظایف این ارگان مهم است. اینها و خیلی بیشتر را همه می دانیم اما آیا می دانستید میزان رسانایی پوست انسان تحت تاثیر شرایط روحی مختلف تغییر می کند؟ به این ویژگی مغز انسان، فعالیت الکترودرمال می گویند و این دروغ سنج هم از همین ویژگی بدن انسان استفاده می کند.

بعد از اینکه دروغ سنج را ساختید، آن را به بدن فرد مورد نظرتان و کامپیوتری که یک نرم افزار گرافیکی داشته باشد، وصل کنید. سپس سوال هایی بپرسید که پاسخی جز حقیقت نداشته باشند؛ مثل اینکه نامت چیست و کجا زندگی می کنی. به این ترتیب نمودار پایه پوست فرد را به دست می آورید و می توانید سراغ قسمت هیجان انگیز ماجرا بروید. سوال هایی بپرسید که ممکن است پرسش شونده را وادار به دروغ گویی کند. اگر دروغ بگویند، احتمالاً مضطرب می شوند و نمودار رسانایی پوست شان نسبت به نمودار پایه منحرف می شود.

 

برای مشاهده اطلاعات بیش تر به ادامه مطلب بروید

ادامه ی مطلب ...

برای دسترسی به ادامه ی مطلب، باید عضو سایت بشوید. اگر قبلا در سایت عضو شده اید، برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید.

نویسنده مطلب: احسان صیرفی

احسان صیرفی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...