آموزش ساخت : یک وسیله جالب برای آشنایی با گردباد بسازید

آموزش ساخت : یک وسیله جالب برای آشنایی با گردباد بسازید

آزمایش گردباد در بطری یکی از جالب ترین آزمایش های علمی است که برای بچه ها بسیار جالب است. در این ساختنی طرز ساخت یک دستگاه برای انجام این آزمایش را به شما یاد می دهیم. قبلاً هم در ساختنی طرز ساخت یک محفظه گردباد را خوانده بودید اما این نمونه کوچکتر و کارآمدتر است.

بیشتر محفظه های گردباد طوری طراحی میشوند که گردباد ایجاد شده در آنها دوام و عمر کمی دارد. در این ساختنی برای حل این مشکل از همزن مغناطیسی استفاده کرده ایم. همزن مغناطیسی یک ابزار آزمایشگاهی است که برای مخلوط کردن مایعات در حین آزمایش استفاده میشود. با استفاده از این قطعه گردباد تا زمانی که دستگاه را خاموش کنید یا باتری خالی شود، دوام می آورد و از بین نمی رود.

در این ویدیوی کوتاه می توانید طرز کار دستگاه را ببینید :

 

این ساختنی ایده خوبی برای کاردستی درس علوم است و هزینه و وقت زیادی هم نمیبرد. اگر معلم هستید توصیه می کنیم تجربه ساخت این وسیله به همراه دانش آموزان را از دست ندهید. اگر خواندن نام همزن مغناطیسی از ساخت گردباد در بطری منصرف تان کرده، کمی صبر کنید. قرار نیست همزن مغناطیسی بخرید؛ ما می خواهیم با چند آهنربای ساده طرز کار این ابزار آزمایشگاهی را شبیه سازی کنیم.

 

برای مشاهده اطلاعات بیش تر به ادامه مطلب بروید

ادامه ی مطلب ...

برای دسترسی به ادامه ی مطلب، باید عضو سایت بشوید. اگر قبلا در سایت عضو شده اید، برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید.

نویسنده مطلب: احسان صیرفی

احسان صیرفی

پاسخ دهید

2 نظر

chaturbate free token generator online  ۱۳۹۶/۰۶/۱۳ - ۲۲:۲۸:۲۳

شگفت انگیز است برای بازدید از این صفحه وب و خواندن نظرات همه دوستان در مورد موضوع این پاراگراف، در حالی که من نیز مشتاق آشنایی است.

chaturbatefreetokenshack.com  ۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۰۸:۰۷:۲۰

Hey! I know this is kind of off topic but I was wondering if you knew where I could get a captcha plugin for my comment form? I'm using the same blog platform as yours and I'm having trouble finding one? Thanks a lot!