آموزش ساخت میکروسکوپ جیبی مخصوص معلمان و دانش آموزان

آموزش ساخت میکروسکوپ جیبی مخصوص معلمان و دانش آموزان

داشتن میکروسکوپ سر کلاس در یکی از خواسته هر معلم و دانش آموزش است. اما قیمت بالای این ابزار آموزشی خیلی ها را از این خواسته منصرف می کند. در این ساختنی آموزش ساخت میکروسکوپ جیبی را به شما یاد می دهیم که با کمترین هزینه ممکن ساخته می شود و بزرگنمایی ۸۰ تا ۱۴۰ برابر دارد.با ساختنی همراه شوید.

بدنه میکروسکوپ جیبی با پرینتر سه بعدی ساخته می شود و یک LED هم دارد که امکان مشاهده نمونه ها زیر نور LED را فراهم می کند. به این ترتیب می توانید جزییات بیشتری را ببینید و نمونه ها را با دقت بیشتری بررسی کنید. میدان دید میکروسکوپ جیبی هم بزرگ است و به همین خاطر مشاهده و بررسی نمونه ساده تر می شود.

میکروسکوپ جیبی دو لنز دارد: یک لنز با قطر ۶ میلیمتر (بزرگنمایی ۸۰ برابر) یک لنز با قطر ۲٫۳ میلیمتر (بزرگنمایی ۱۴۰ برابر). برخلاف بزرگنمایی بیشتر لنز کوچکتر، بهتر است از لنز بزرگتر برای مشاهده نمونه ها استفاده کنید. هرچه لنز کوچکتر باشد، نیاز به نور بیشتری دارد و در نتیجه فوکوس روی نمونه و تراز کردن چشم، لنز و نمونه با یکدیگر سخت می شود. میدان دید بزرگ لنز ۶ میلیمتری، بزرگنمایی ۸۰ برابری و فوکوس ساده آن را برای مشاهده بسیاری از نمونه ها ایده آل کرده است.

 

برای مشاهده اطلاعات بیش تر به ادامه مطلب بروید

ادامه ی مطلب ...

برای دسترسی به ادامه ی مطلب، باید عضو سایت بشوید. اگر قبلا در سایت عضو شده اید، برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید.

نویسنده مطلب: احسان صیرفی

احسان صیرفی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...