پروژه آردوینو : با آردوینو گجت بازی فلپی برد بسازید [Arduino]

پروژه آردوینو : با آردوینو گجت بازی فلپی برد بسازید [Arduino]

پروژه آردوینو : با آردوینو گجت بازی فلپی برد بسازید [Arduino]

تجربه ساخت یک گجت بازی ساده در روزهایی که بازار بازی با گوشی‌های هوشمند و گجت های پیشرفته رونق زیادی دارد، خالی از لطف نیست. در این ساختنی قصد داریم طرز ساخت یک گجت بازی ساده با آردوینو و ماژول LED را به شما بیاموزیم. بازی فلپی برد یکی از بازی‌های موبایلی محبوب سال گذشته بود و این پروژه آردوینو هم از این بازی استفاده کرده می‌کند.

در این ساختنی طرز ساخت یک گجت بازی با آردوینو را می‌آموزید
در این ساختنی طرز ساخت یک گجت بازی با آردوینو را می‌آموزیدچ

اگر از اهالی ساختنی باشید حتماً با آردوینو آشنا هستید و در این پست با ماژول‌های LED هم آشنا خواهید شد. کار با این ماژول‌ها تجربه بسیار خوبی است و می‌تواند انگیزه و دانش کافی برای ساخت پروژه‌های مشابه را برایتان فراهم کند. هر کدام از این ماژول‌ها دو آی سی درایور MAX7219 دارد که یک ماتریکس LED دو رنگ را راه می‌اندازند. این آی سی‌ها بسیار مفید هستند چون قسمت زیادی از کار با میکروکنترلر را حذف می‌کند و سیم کشی و طراحی منطقی را بسیار آسان می‌کند. این ماؤول‌ها طوری طراحی شده که قابل اتصال به یکدیگر باشند و به همین خاطر می‌توانید برای پروژه‌هایتان صفحه نمایش‌های بزرگتر بسازید.

به این خاطر فلپی برد را انتخاب کرده ایم که یک بازی ساده یک دکمه ای است و فقط کافی است پرنده را از موانع عبور دهید. برای ساخت این پروژه آردوینو باید دانش ابتدایی الکترونیک، مهارت لحیم کردن قطعات الکترونیک و دانش استفاده از آردوینو را داشته باشید.

در ویدیوی زیر می‌توانید نحوه کار این گجت بازی ساده را ببینید:

 

 

برای مشاهده اطلاعات بیش تر به ادامه مطلب بروید

ادامه ی مطلب ...

برای دسترسی به ادامه ی مطلب، باید عضو سایت بشوید. اگر قبلا در سایت عضو شده اید، برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید.

نویسنده مطلب: احسان صیرفی

احسان صیرفی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...